Получаването на рейтинг от битка вече зависи от два фактора: дали играчът е регистрирал победа и от количеството на заграбените ресурси.
Преди битката, в зависимост от рейтингите на двамата играчи, се определя колко рейтинг може да бъде спечелен. За целта на примера този рейтинг ще бъде 20. Рейтингът за загуба в този пример ще бъде -15. В този момент ресурсите, които могат да бъдат ограбени (злато и работници) се разделят на толкова равни части, колкото рейтинг може да бъде спечелен. Всяка от тези „части” гарантира по 1 рейтинг. За целта на примера да кажем, че играчът има 4 сгради с ресурси:
• Замък – 500 злато, 500 работника (10 рейтинг)
• Къща – 500 работника (5 рейтинг)
• Сграда за злато 1 – 200 злато (2 рейтинг)
• Сграда за злато 2 – 300 злато (3 рейтинг)
За да получи победа, играчът трябва да събори поне 20% от сградите на противника. Победата гарантира 0 рейтинг. Всяка сграда дава рейтинг в зависимост от ресурса, който може да се ограби от нея. Така максимумът от пълна победа е 20 рейтинг.
Правя атака, събарям Къщата + сграда за злато 2.
• 1 случай – не съм съборил 20% сгради. Губя: -15+5+3 = 7 рейтинг. 15 губя от загубата, но печеля 5 и 3 от съборените две сгради.
• 2 случай – съборил съм 20% сгради. Печеля 5+3 = 8 рейтинг.
Правя втора атака За нея рейтингът е разпределен така (той пак е 20):
• Замък – 500злато, 500 работника (17 рейтинг)
• Сграда за злато 1 – 200 злато (3 рейтинг)
Събарям всичко, печеля 20 рейтинг.
Допълнителни разяснения за рейтинг системата:
• Максимално труден противник гарантира до 28 рейтинг при победа и -6 при загуба.
• Равностоен противник гарантира 21 рейтинг при победа и -13 при загуба.
• Максимално лесен противник гарантира до 18 рейтинг при победа и -16 при загуба.
Тази система е измислена с цел да се обърне към всички оплаквания на играчи и съществуващи проблеми, свързани с битките и търсенето на противници. С последната версия рамките на търсенето на противници бяха разширени, за да обслужват по-правилно играчите, особено когато са с по-малко рейтинг. Освен това тази система предполага намаляване на прага за победа от 50 на 20% с цел играчите да получат възможност да атакуват по-често, без да се страхуват от евентуална загуба (респективно рейтинг). Друг важен аспект е това, че рейтингът се определя от откраднатия ресурс. Това цели да оправдае повече атаките за ресурс и възможностите на играчите да се развиват и без пълни победи. В следствие на това, че сградите дават много ресурс само по веднъж, то няма да можете да атакувате много пъти една и съща цел и да печелите рейтинг, събаряйки едни и същи сгради. Единственото, към което тази система не се обръща, е преднамереното сваляне на рейтинг и „фарменето” на рейтинг за кралството. По тези въпроси екипът все още мисли и се опитва да вземе подходящото за играчите и играта решение.
Относно събирането на продукция екипът смята да сложи следните 3 оптимизации:
• Иконите за произведена продукция не се появяват на 1, а на 5 минути. Иконата е анимирана по такъв начин, че адекватно да се покаже каква част от пакета си е произвела сградата.
• При клик върху сграда, на която не се е появила икона за произведена продукция се показва докъде е стигнало производството в тази сграда. В този случай се показва и допълнителна икона (до иконите за „премести“ и „продай“), която позволява да се обере продукцията на тази сграда, без значение в каква фаза е.
• При тап/клик върху иконата за произведена продукция върху сграда, "drag"-ването с пръст/мишка през други икони с произведени пакети събира и тях. Така с едно движение можете да съберете продукцията си от всички сгради. Важно е след като започнете драгването да не вдигате пръста от устройството или да пускате копчето на мишката, докато не приключите с обирането на всички желани от вас сгради. При друг произволен тап/клик на всеки друг елемент от града, играта ще работи както досега, ще мести града в различни посоки.
Системата за продължителна продукция не цели да ви накара да обирате ресурсите си постоянно. Вместо това тя ви предлага възможността да съберете продукцията си в удобен за вас момент. Иконите вече няма да се показват постоянно, но това не означава, че сградите не произвеждат. Реална полза от това да обирате продукцията си предварително няма. Въпрос на стратегия е дали предпочитате ресурсът да стои в сградата ви или в склада.
На приложената картинка се вижда скица на това как приблизително ще се показва продукцията на сградата (т.е. какви са промените по иконата, която се появява над нея)
